mandag 19. mars 2007

sommerjobb.. *sukk*

jeg føler meg feig, ikke minst uerfaren... jeg har nemlig lett etter jobberjobb nå i ca. 3 uker. jeg har vært innom sommerjobb.no, aetat og gjenerelt søkt på andre bransjer for å se etter jobb. det er vanskelig.

grunnen til at jeg føler det sånn, er at jeg egentlig aldri har hatt en ordentlig sommerjobb. jeg er vel den nabojenta som har hjulpet sine eldre naboer med hagearbeid, eller passet unger for en liten sum penger. gjenerelt slike ting for en liten sum penger. jeg har vært storfornøyd med det. men nå.. så veit jeg ikke helt.

alle de jobbene jeg titter på krever stort sett erfaring, og ikke minst kvalifikasjoner(utdannelse). man kan jo si på en måte at jeg føler meg udugelig innenfor jobbmarked. samtidig så syns jeg et par dokumenter kan ikke veie opp mot praktisk erfaring. å jobbe i barnehage virker så sinsykt kult, og jeg digger unger. det er min "store sommerjobb-drøm"- å jobbe i barnehage. kan jo nevne nå at jeg har 4 tantebarn, fra 1 til 10 år. jeg vil aldri få et vitnemål at jeg har sittet barnevakt for familien, at jeg har stelt, pleiet, gått turer, lekt, lest, matet og skiftet bleier på ungene. kan ikke dette være nok? kjærlighet og omsorg til ungene er viktigere enn et par ark hvor det står at du har en bachlerutdannelse med ped.fag (syns da jeg...). det betyr ikke at jeg er like dedikert til ungene, selv om jeg ikke har en akademisk utdannelse i det!

neste mission er å møte opp personlig i barnehagene. så får vi se om de ansatte lar seg sjarmere uten vitnemål.. wish me good luck!

1 kommentar:

Åsmund sa...

Lykke til, og skriver du dette i søknaden, skal du nok få deg jobb ;)